Nawigacje dla kierowców ciężarówek

Kontynuujemy serię opisującą nawigacje dla poszczególnych grup odbiorców. Za nami nawigacje dla rowerzystów/motocyklistów oraz turystów. Przyszedł czas na nawigacje dla zawodowych kierowców, czyli kierowców ciężarówek i kurierów, którzy przemierzają nieco większymi autami kraje i kontynenty, aby dowieźć pod wskazane miejsce towar lub ludzi (nawigacje dla kierowców ciężarówek sprawdzają się także dla kierowców autobusów i busów).

Zacznijmy od tego, czym różni się nawigacja dla kierowców ciężarówek od nawigacji chociażby turystycznej lub dla aut osobowych? Jeżeli włączymy tryb nawigacji na samochód ciężarowy, zmianom ulega mapa i dodatki, które są z nią związane. Na mapie pojawiają się postoje dla ciężarówek (często podzielone na te chronione oraz na te dzikie, czyli w miejscu potencjalnie niebezpiecznym). Prócz tego, kierowcy ciężarówek ze swoimi nawigacjami mają dokładnie określone specyfikacje terenu – bardzo pomocne, jeżeli na drodze mają pojawić się zbyt niskie mosty lub inne przeszkody, których ciężarówko pokonać się po prostu nie da. Bardzo pomocne, gdy kierowca wybiera się w trasę, którą wcześniej nie podróżował. Nawigacja sama ustala na podstawie prowadzonych danych, jaką drogą się kierować, aby nie natrafić na zbyt niski most lub inne przeszkody.

Uniwersalne i bardzo pomocne. Jedynym minusem jest cena – za tak rozbudowane mapy producenci topowych nawigacji żądają nawet podwójnych cen w porównaniu do zwykłych urządzeń. W tym jednak przypadku jest to uzasadnione.

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

*



*